Litt om barnehagen

Toppen barnehage er en privat foreldreeid barnehage med plass til 69 barn. Barnehagen har invisert i høy faglig kompetanse og kan smykke seg med 9 barnehagelærere, 4 barne-og ungdomsarbeidere, 4 pedagogiske medarbeidere, HR konsulent i tillegg til at vi er en læringsbedrift som tar i mot lærlinger, elever og studenter.

Barnehagen har store, lyse lokaler. Det er fire avdelinger, to småbarnsavdelinger for 1-3-åringer, og to storebarnsavdelinger for 3-6-åringer. Uteområdet vårt ble oppgradert i 2019 og vi har et stort uteområde med mange flotte lekemiljøer og utfordringer for barna.

Toppen barnehage ligger innerst i Lensmann Haaversensvei på Holt Vestvollen, og er nærmeste nabo med Holt Gård.

Ved barnehagen er det store friområder som ofte benyttes til aking og skigåing om vinteren og til turer i sommerhalvåret. Det er lite biltrafikk i området, og vi slipper å krysse eller gå langs trafikkerte veier når vi er på tur. Vi har skogen i kort avstand fra barnehagen og koser oss med å utforske den.

Vi har varmmat tre til fire dager i uken, derav tre dager er catering, og en dag er at vi lager mat med barna eller har smøremåltid. Den siste dagen har barna med turmatpakke.

Vi har mange ønsker og drømmer for hva vi skal oppnå i løpet av et år. Det yrer av faglig kompetanse og kreativitet hos personalet, og det viktigste i Toppen er å jobbe med det vi brenner for til det beste for barna og det psykososiale miljøet i barnehagen.